每週通訊 Weekly Bulletin 06/12/2022


主日彌撒 暨 每日祈禱

Join Zoom 732-732-7732

丙年 天主聖三節主日 彌撒視頻 06/12/2022 [NEW]

The National Eucharistic Revival

艾立勤神父2022七月份線上靈修講座 [NEW]

A) 主題:教會倫理與科技道德 – 7/9/2022 10am-3pm(美西),12-5pm(美中),1-6pm(美東)包含一小時休息。

B) 主題:安樂人生 – 7/16/2022 10am-3pm(美西),12-5pm(美中),1-6pm(美東)包含一小時休息。

C) 主題:華人傳統信仰與基督宗教團體各自道德教義中共同的、客觀的、本體論的基礎 – 7/23/2022 10am-12pm(美西),12-2pm(美中),1-3pm(美東)。

點 閱 詳 情 並 報 名 參 加

2022 成人慕道班 RCIA 開始接受報名

如果您或您的親友有興趣認識天主教信仰, 願意認識主耶穌基督及更深入的了解人生的意義,請儘快上網SJCCM.COM 報名登記參加慕道班。或打電話留言: ***-***-**** 或發郵件至
1. 歐維禮神父: fr.olivera@gmail.com
2. 高家琳 (Lulu): Lulu66ho@gmail.com
3. 湯明昭 (Irene):Tangmc06@gmail.com

點 閱 詳 情 並 報 名 參 加

CM 2022-2023 Registration

The enrollment for  the new school year 2022-2023 starts now.  Click the button below to register.

點 閱 詳 情 並 報 名 參 加

Retrouvaille Marriage Program

The Retrouvaille Marriage Program Mission is to help hurting marriages heal, and bring peace to families, especially in this difficult time of pandemic. Some couples have fallen away from the Church during difficult times. Retrouvaille consists of a weekend program presented by 3 Catholic couples and a Priest. There are 6 Saturday post sessions. Approximately 48 hours of presentation. Our Retrouvaille goal is to reunite families to their Church so they may go forward to have fulfilling lives. For more information, see us at  www.HelpOurMarriage.org  

You are our lifeline to them! Retrouvaille is their lifeline back to the Church!

You Can Help Your Marriage – Do you feel alone? Are you frustrated or angry with each other? Do you argue … or have you just stopped talking to each other? Does talking about it only make it worse? Retrouvaille (pronounced retro-vi with a long i) helps couples through difficult times in their marriages. This program has helped 10’s of 1000’s of couples experiencing difficulties in their marriage. . For confidential information about or to register for the August Marriage Program beginning with a weekend on August 5-7, 2022 call 408-605-4998, email: SanJose@RetroCA.com or visit our website at www.HelpOurMarriage.org

特別奉獻 SPECIAL COLLECTIONS

Urgent Donation to Help UKRAINE

Pope Francis教宗三鐘經祈禱
在日常生活中見證出天主聖三愛的奧秘

教宗方濟各在6月12日天主聖三節午時的三鐘經祈禱活動中,強調“慶祝天主聖三節不單單是作神學反省,也是我們生活方式的革新”,就是以生命見證出天主聖三的奧秘,而非僅僅用言語和書本。

(梵蒂岡新聞網)教宗方濟各在6月12日天主聖三節的三鐘經祈禱活動中指出,天主聖神發言“但談的不是祂自己,而且宣報基督並啓示天主聖父”。教宗強調天父“將祂所有的一切都給了祂的聖子”。

教宗引用本主日福音的内容說:“凡父所有的一切,都是我的,聖神要傳告給你們。”(參閲:若十六12-15)教宗解釋道:“慶祝天主聖三節,不單單是神學的反省,也是我們生活方式的一場革新。天主的每個位格處在連續不斷的相互關係彼此交往中,每一個位格都不是為自己存在,這種關係激勵我們與他人並為他人而生活。打開你的心門吧!如今,我們可以捫心自問,我們的生活是否反映出我們所信的天主:我宣認信仰天主父、子和聖神,我真的相信為了生活,我需要別人、需要把自己奉獻與他人、為他人服務?我是用言語來證實這點還是用生命來證實呢?”

接著,教宗強調,我們“必須以行動見證出天主聖三,而非言語”,“傳揚生命的創造者天主,很少是通過書本,而是更多地通過生活來見證”。教宗說:“正如聖史若望所寫的那樣,天主‘就是愛’(若一:四16),祂通過愛啓示自己。讓我們想想那些我們遇到的善良、慷慨和溫和的人,看到他們思維與行動的方式,我們就會得到天主愛的一個微小反映。愛是什麽?不僅僅是向善和行善,首先從根本上來説,就是要接納、對他人開放、讓他人有位置、給他人騰出空間。從根本上來説,這就是愛。”

隨後,教宗說:“三位一體的天主教導我們,一個人永遠不能沒有他人。我們不是孤島,我們在此塵世是按照天主的肖像而生活:開放、需要他人以及需要幫助他人。因此,我們要問自己另一個問題:在每天的生活中,我是否是天主聖三的反映?我每天在額頭胸前划的十字聖號僅僅是一個簡單的手勢而已,還是啓發我交談、相遇、回應、判斷和寬恕的方式呢?”

最後,教宗呼求我們“天上的媽媽、天父的愛女、聖子的母親和聖神的淨配,幫助我們在日常生活中接納並見證出天主愛的奧秘”。


6/12/2022 天主聖三主日
感謝天主聖三」、「信德」、「伏求聖神降臨」 & 「因相愛」

天主聖三,三位一體,聖父、聖子、聖神,三個位格,又是同一天主。這個奧蹟,若非耶穌的揭示,世人根本就沒個頭緒、無從得知。若望福音開宗明義說到「在起初已有聖言,聖言與天主同在,聖言就是天主」,聖言即聖子、耶穌。創世紀1:2 記載著聖父造世之初,天主的神在水面上運行,聖神從起初便與聖父、聖子同在。

聖三的奧蹟,以人的有限是無法完全理解的,但身為教友的我們,有福氣的地方就在於認識了天主聖三的存在,且經驗到祂們每一位和我的關係,明認聖三乃一切美善的根源。這也是今天進堂曲 「感謝天主聖三」所要表達的。

奉獻曲 「信德」呼應今天的讀經二,信德重要,望德亦然,言行一致、表裏如一,不可或缺。

領主曲一 「真主唯一」出自法國戴思神父的聖經樂章。整首曲子皆在稱頌天主聖三。

領主曲二「伏求聖神降臨」唱出聖神的重要,並點出聖神七恩:上智、聰敏、超見、剛毅、明達、孝愛和敬畏上主(依11:2)。

出堂曲 「因相愛」,聖神會幫助我們認識天主並促進教會合一。

(6/10/2022 GL)

點 此 了 解 更 多 聖 歌

聖 詠 團 的 禮 物 GIFTS FROM CHOIR

和好聖事

1. Make Appointment:
https://calendly.com/carlosalberto-olivera/15min
2. After Sunday 3:00PM Mass at St. Clare Church.
3. Email Fr. Olivera for your question or concern.
4. 首週六明恭聖體 及 和好聖事 7:30pm-8:30pm 在 St. Clare Church。

CLICK for Detail …

靈修資料推薦 Faith Formation Resources

Sunday Collections Monthly Report [NEW]

YTD Goal 7/1/21 through 05/31/22 : $160,000
YTD Actual 7/1/21 through
05/31/22 :  $145,300
YTD Variance :  ($14,700)

Fiscal Year Goal (7/1/21-6/30/22) :  $170,000

Note: We achieved 91% of Sunday collections goal during the first 11 months of our fiscal year ending 6-30-22, which is a good performance considering the effects of COVID and the fact that we did not adjust our Sunday collection goal downward.

網上奉獻操作指南 Online Giving Introduction

Online Giving Platform Upgrade

Dear Fellow Parishioners:

Recently, the vendor for our Online Giving Platform provided an update which has resulted in changes in the way we log in.  For those who made recurring donations, you will be able to log in using your email address and existing password.  For those who made one-time donations, you will need to create a new login by selecting the “Sign In” option on the main screen and then creating a new login account.  

If you have any questions regarding the change or have difficulty making donations please contact either Eugene (ujeanlee@gmail.com) or Wennie. (wchang1999@gmail.com).

Thank you for your generous support and understanding!!

SJCCM Finance Team

2022 Special Collection Schedules

LIVESTREAM MONTHLY MEMORIAL MASS Gate of Heaven Catholic Cemetery

You are invite
Every 2nd Saturday of the Month 11 AM
@ All Saints Chapel
https://www.facebook.com/Gate-of-Heaven-Catholic-Cemetery-113878191969735/
The names of the deceased buried at Gate of Heaven and Calvary Cemeteries
from the prior month will be read in our mass intentions.
For more information: (408)878-4057; www.cfcssanjose.org

新冠疫情資源匯總

了解疫情期間可以獲得的支援與服務

1、疫苗 VACCINE
2、SJCCM新冠疫情支援小组
3、Santa Clara County COVID Assistant Navigation Program
4、心理行為健康服務

慈善機構

糧食銀行Second Harvest Food Bank針對疫情的爆發, 設有幾種特別的免費服務.
1. 為獨居老人或殘障者運送食物到府
2. 為需要食物者提供 “驅車抵食物站, 無須下車, 即可領取食物”
3. 協助失業或低收入者申請政府糧食券

請關注您周遭需要幫助者, 聯絡工作人員陳莉娜 (408) 693-4284
我們為小兄弟所做的, 就是為主做。




Facebook


Youtube


Youtube

Modify your subscription

   |   

View online